meditation

En meditation som ger dig lindring när du har huvudvärk, stressad, ångest, värk någonstans i kroppen eller har sorg som hindrar dig. Den kan göras sittande, gående eller liggande

Jag kallar det värk/den i meditationen, det kan vara ett obehag, sorg eller tryck, men jag kallar det värk.

om värken flyttar sig under tiden gå då vidare till den plats kroppen och själen visar för dig, lita till att din kropp och själ gör rätt Läs igenom texten så förstår du frågorna

Var sitter värken? Huvud, magen, fingret etc

Vilken form har värken? Som en puck, pingisboll, gadden på en geting, en ärta etc

Vilken storlek har värken? I cm eller som en tallrik

Vilken färg har värken? Gul med svarta kanter, mörkblå eller ingen etc

Vilken rytm har värken? Exempel Swichande, ihållande, hammrande, ingen, kompakt dunkande, etc

Var öppen när du gör den och färg, form, plats, rytm kan förändras, byta plats eller försvinner så följ bara med Det är helt ok att köra den fler gånger om du behöver Om måsten eller tankar ploppar upp kom ihåg att du är ledig nu just nu är det bara din tid resten får vänta till senare, för att nå läkning kan ibland smärta eller sorgen öka en stund för att sen klinga av, kom ihåg DU vinner alltid Det är också viktigt i den meditationen att du har med dig en lycko händelse ett äldre minne som givit dig glädje eller bild inför framtiden där du ser dig själv i en situation som ger dig glädje Kram Birgitta